خانه > Mosfet Driver > MOSFET Driver – IR2111

MOSFET Driver – IR2111

آی سی IR2111 یک درایور ماسفته. اکثر آی سی های شرکت IR که با IR21 شروع می شن درایور ماسفت یا IGBT هستند. تنوعشون هم زیاده ، اما این آی سی هم قیمتش مناسبه ، هم 8 پایست و کوچیک.

این آی سی فقط 1 ورودی داره که اونو برای ماسفت high side  در نظر میگیره ، و ورودی رو معکوس میکنه و سیگنال گیت ماسفت low side رو میسازه. طراح هایی که دوست دارن هر دو تا سیگنال ماسفت درایور در اختیار خودشون باشه  ، و یا اینکه می خواهند dead time رو خودشون تعیین کنند این آی سی مناسب نیست. چون اونو داخلی میسازه و قابل تغییر دادن نیست. مدت زمان dead time برابر با 650ns است.

تاخیر در روشن شدن این آی سی 750ns و تاخیر در خاموش شدنش 150ns است. این آی سی برای فرکانس های بالا توصیه نمیشه.

ولتاژ تغذیه آی سی تا 20 ولته و ولتاژ قسمت قدرت تا 600 ولت میتونه باشه.

نحوه کارکرد آی سی هم خیلی سادست. وقتی که ماسفت پایین روشن می شود خازن بین پایه های VB و VS  از مسیر Vcc ، دیود و ماسفت low side  تقریباً اندازه Vcc شارژ می شود. وقتی فرمان روشن شدن ماسفت بالایی می آید ، آی سی این خازن شارژ شده را دو سر گیت – سورس ماسفت بالایی می اندازد و سبب روشن شدن آن ماسفت می شود. در انتخاب این خازن و دیود باید دقت کرد. به این نکته توجه کنید اگر فرکانس بالا کار می کنید حتماً از دیود fast استفاده کنید. در عیب یابی کردن مدار در صورت کار نکردن بیشتر به این قسمت توجه کنید.

دسته‌ها:Mosfet Driver برچسب‌ها: , ,
  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

بیان دیدگاه