خانه > منابع تغذیه سوئیچینگ, ٍEbook > Switching Power supply Ebook

Switching Power supply Ebook

تمام کسانی که می خواهند طراحی منابع تغذیه سوئیچینگ رو به صورت جدی دنبال کنند توصیه می کنم دو کتاب مرجع که برای دانلود می زارم مطالعه کنن.

نکته : کتاب پرفسور پرسمن خیلی نکات کاربردیش بیشتر از کتاب مارتی براونه  و عملی تره.

چندسال پیش یکی اومد مثلا به علم خدمت کنه ، کتاب 270 صفحه ای (صفحات A4) مارتی براون رو لت و پار کرد و تو 190 صفحه  ( نصف A4فونت درشت!)  ترجمه کرده  و فقط این بنده خدا رو بد نام کرد. تازه این ترجمه لت و پار به چاپ چهارم رسیده ! و همه شاد و خندان میرن این کتاب و به خاطر اسم دهن پرکنش «اصول و راهنمای طراحی منبع تغذیه سوئیچینگ» میخرن و فکر می کنن وقتی این کتاب رو خوندن یکی از صاحب نظران و طراحان بی بدیل منابع تغدیه می شن. اما زهی خیال باطل ! اگر افسرده نشن و کارشون به روانشناس نکشه خیلی جون سختن.

در کتاب مارتی براون از منابع تغذیه خطی شروع کرده معایب و مزایا و .. رو گفته بعد دلیل استفاده از منابع سوئیچینگ رو گفته و قدم به قدم با توضیح واضحات  و کاملا مفصل خواننده رو جلو برده .

بهتر بود این مترجم عزیز حفظ امانت می کرد و کتاب رو کامل بدون دست بردن توش ، ترجمه می کرد و کسایی که تازه می خواهند در این زمینه کار کنند رو تو درد سر نمینداخت . به قول شاعر که میگه :

ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه تست   عرض خود میبری و زحمت ما میداری

1. Switching Power Supply Design نوشته پرفسور پرسمن (Abraham Pressman)

2. Power Supply Cookbook نوشته مارتی براون (Marty Brown)

  1. آگوست 9, 2010 در 4:37 ب.ظ.

    با سلام.از اينكه زكات علم خود را مي پردازيد سپاسگزارم.واقعا به دردم خورد.خدا قوت

  2. پوریا
    آگوست 29, 2010 در 10:49 ق.ظ.

    با سلام
    مهندس من به این زمینه علاقه دارم ولی میخواستم بدونم که بازار کارش به چه صورتی هست
    بازار کار هر کاری مهمه
    طراحی درایو رو تحقیق کردم دیدم فعلا زیاد جالب نیست
    درباره طراحی منابع تغذیه سوییچینگ تو ایران و بازارش نظرتون رو بگید
    منون

  3. مهرداد صابری
    نوامبر 26, 2010 در 3:25 ق.ظ.

    باسلام و ارادت خدمت همگی همکاران
    من اصولا بیشتر شنونده نظرات عزیزان هستم و پس از 15 سال تلاش در زمینه طراحی سیستمهای یوپی اس شارزرهای تکفاز وسه فاز و منابع تغذیه سوییچینگ و تلفیق انها با سیستمهای میکروکنترلر وcpldو نرم افزارهای مانیتورینگ autoshutdownو سیستمهای نجات اظطراری اسانسور3vf اولین بار است که ابراز نظری میکنم واین در باره پرسش دوست عزیز اقای پوریا بود.در ارتباط با این مطلب باید گفت کلا زمینه الکترونیک نیاز به تلاش و پشتکار فراوان و صرف وقت و سرمایه دارد علی الخصوص این رشته (سیستم پاور سوییچینگ )و با توجه به محدودیت هایی از نظر ضعف قطعات و بی کیفیت بودن المان هاکه در کشور ما وجوددارد شما دوست عزیز باید این مطلب را در نظر داشته باشید ایا توانایی برخی ریسک ها را دارید یا خیر؟تا نظر بقیه دوستان چه باشد.از جناب اقای مهندس فاروقی به جهت ارايه مطالب بسیار مفید وارزشمند کمال تشکر وامتنان را دارم

  4. مهدی سیاف
    ژانویه 17, 2011 در 12:14 ب.ظ.

    سلام لطفا مرا از دیدگاه خود اگاه کنید

  5. مانا
    فوریه 7, 2011 در 1:05 ب.ظ.

    با سلام
    ببخشيد من اين ترم درس منابع تغذيه سوييچينگ دارم ميخواستم راهنماييم كنيد چه كتابي بخرم يا اگه جزوه خوبي هست چطور تهيه كنم
    ممنون ميشم

  1. No trackbacks yet.

بیان دیدگاه